vrijdag 7 oktober 2016

Zuid Afrika dag 8

Vanmorgen begon de dag weer heel vroeg in de ochtend, vier uur al poeh... Maar die wandelingen in de bush zijn zo super leuk, daar kom je wel vroeg je bed voor uit. Heerlijk in de natuur en tussen de wilde beesten. Vandaag hyena’s gespot vanuit de auto op weg naar de plek waar we zouden gaan wandelen. En tijdens de pauze in de rivierbedding hebben we ze verderop weer zien lopen. We zitten aan de rand van het water dat vol ligt met krokodillen en neushoorns. Ik tel er zeven vlak bij ons onder de waterspiegel. Af en toe komen er wat kopjes boven water. Als we al en tijdje zitten spotten we een Honeybadger aan de andere kant van de rivier. Deze zie je ook niet zo heel vaak en het is jammer dat ie zo ver weg is, maar gezien is gezien. Weer een vinkje in ons boek haha. En wanneer iedereen op de Honeybadger gericht is zie ik vlak bij ons aan de andere kant een ijsvogel. Als ik drukdoende ben om deze goed op de foto te krijgen, kijk ik net even langs de vogel heen en zie een hyena die op ons af komt lopen. Eerst zeg ik nog even niks, maar als het beestje dichterbij komt zeg ik toch tegen Mark dat ie even moet komen kijken. Het gevolg is natuurlijk dat iedereen zich omdraait en helaas ziet het beestje ons en gaat er weer vandoor. Na de wandeling is het weer tijd om op pad te gaan. We hebben een zes uur durende rit voor de boeg naar onze laatste verblijfplaats in Kruger.
Tijdens deze rit zien we natuurlijk weer heel veel wildlife, maar we stoppen hier niet meer voor. Alleen wanneer een drietal neushoorns voor ons uit loopt op de weg, moeten we wel gas terug nemen. Ik ben aan het rijden en blijf er een tijdje achter rijden. De beestjes gaan netjes aan de kant van de weg lopen alle drie achter elkaar aan, waardoor er ruimte is om erlangs te gaan. Of dit heel slim is weet ik niet, want je gaat dan wel vlak langs die beestjes heen, maar we hebben nog wel even te gaan, dus er achter blijven rijden wilde ik niet. En stel je voor dat ze zich dan opgejaagd voelen en zich ineens omdraaien. Dat lukt mij niet zo snel met die auto op een smal weggetje haha.
Maar goed, we waren er snel langs. Het volgende park waar we slapen is ook weer een luxe park waar we heerlijk gaan eten ’s avonds en nog een cocktailtje drinken. We slapen weer in een tent vannacht. We maken het niet te laat want morgen hebben we onze laatste morningwalk weer vroeg in de ochtend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten