donderdag 31 augustus 2017

Met andere ogen...

Het vervelendste dat je kan wakker houden in de veiligheid van je eigen bed midden in de nacht is in mijn ogen: Jeuk!! Jeuk waar je wakker van wordt, waar je wakker van blijft en wat pas weg gaat na een steenkoude douche. Zo zag mijn nacht eruit. Bah en wat doe je dan in de ochtend. Je weet dat er geen deelnemers zijn het eerste training uur, je gezicht blijft maar in slaapstand en het blijft maar regenen. Dan ga je er zelf op uit. Met andere ogen, dat dan wel.
De vijvers waar we 6x per week starten, waar ik met mijn hardlooprondje regelmatig langskom en ik vanuit elke hoek wel eens gezien heb. Daar start ik om 9:00 uur, net zoals normaal met de Fitwalk. Met mijn paraplu op begin ik met wandelen. In mijn hoofd allerlei nieuwe ideeën voor de wandelschool die langs elkaar heen schieten. Maar na 15 minuten heeft alles een plekje gekregen en zie ik de watervogels weer op de vijver en de regendruppels in het water. Het regent nog steeds maar ik voel me nu veel rustiger. Mijn tempo gaat iets omlaag en ik vraag me af waar de kuifeenden eigenlijk zijn gebleven die hier afgelopen winter tot aan het voorjaar in grote getale zaten. De meerkoeten hebben een goed jaar achter de rug. De vijver stikt van de meerkoeten, een paartje zwanen met nog drie jongen, wat 'gewone' eenden een enkele fuut en aan de andere kant van de vijver de vaste groep ganzen. Maar geen kuifeenden meer te bekennen. Ik wandel rustig verder en geniet van het wijde blikveld over de vijver. Dan denk ik aan een foto die ik op facebook tegen kwam van een mede-wandelaar 'Mark Wandelt' , met de tekst; "Zie je het smerige water of zie je mooie bloemen?" Voor mij vandaag alleen maar mooie bloemen.
Zelfs de waterdruppels op de bladeren maken het plaatje compleet. Het licht lijkt er kleine pareltjes van te maken. Ik neem de tijd om een paar foto's te maken langs het pad waar we wekelijks een aantal keer langs lopen.
Het zelfde bekende pad maar met andere ogen. Dat het hier mooi is dat wist ik natuurlijk wel. Maar op zo'n regenachtige ochtend waarbij de hele wereld binnen lijkt te blijven is het echt genieten zo alleen bij de vijvers.

Zelfs van het gewone, zelfs van het bekende, zelfs in de regen...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten